2016. december 26., hétfő

Karácsonyi tiramisu torta

Advent időszakában csak karácsonyi édességeket készítettem,aminek a receptjeit meg is osztottam veletek. Nagyon örültem a fotóknak amiket kaptam tőletek és annak is hogy az én receptjeimből készült torták-sütemények-ételek kerültek az ünnepi asztalotokra. Hamarosan meg is fogom osztani a facebookon a fotókat hogy ti hogyan is készítettétek el a receptjeimet.
Szentestére én egy könnyű tiramisu tortát készítettem,aminek a receptjét most hoztam el nektek.


Hozzávalók :
40 dkg babapiskóta
25 dkg mascarpone
6 deci habtejszín
1 cs.( 20 g.)  expressz zselatin fix por
Ízlés szerint : porcukor
kb : 4 deci erős feketekávé
0,5 deci rum
0,5 deci tejszínes kávélikőr
kakaópor

4 dl. habtejszín + 1 cs. instant expressz zselatin fix por

Továbbá: 26 cm-es kerek kapcsos tortaforma
Díszítéshez : kakaópor és egy csillag alakú sütemény kiszúró

Elkészítése :
A habtejszínt a 20 gramm zselatinnal kemény habbá verjük.
A mascarponét, a porcukrot és a likőrt habosra kikeverjük, majd hozzá keverjük a felvert tejszínhabot.
Lefőzünk kb. 4 adag kávét , és elkeverjük a rummal.
A babapiskótákat, és a krémet is, három egyenlő részre osztjuk.
A piskótákat egyesével bemártjuk a rumos kávéba és egy folpackkal kibélelt kerek kapcsos tortaforma alját kirakjuk az első réteg babapiskótával
Erre kerül rá az első adag krém, amit egyenletesen elkenünk rajta.
A krém tetejét kakaóporral beszitáljuk.
Következik a második réteg babapiskóta .Erre a második réteg krém,kakaópor majd az utolsó réteg babapiskóta,kakaópor és a maradék krémmel befedjük.
A négy deci tejszínhabot a zselatinporral kemény habbá verjük és a tortánk tetejére simítjuk.
Egy csillag alakú sütemény kiszúrót a krém tetejére rakunk és a kiszúró belsejébe szitáljuk óvatosan a kakaóport,majd egy határozott mozdulattal leemeljük a torta tetejéről. Addig végezzük ezt a műveletet amíg a tortánk tetejét teljesen be nem csillagozzuk. Végül hűtőbe tesszük kb. három órára és vízbe mártott késsel felszeleteljük.





















Örömmel értesítelek benneteket, hogy a Borsodi Nyomda közreműködésével megjelent az első limitált példányszámú süteményes füzetem. A kiadványban a ti általatok legtöbbször olvasott sütemény receptek kaptak helyet. A süteményesfüzet, 14 receptet tartalmaz színes  illusztrált fotókkal 22 oldalon. A 5 -ös méretben ,küllemét tekintve hűen tükrözi a blogom jellegét. Ha szeretnétek megvásárolni a következő linkre kattintva megtehetitek.

Süteményesfüzet megvásárlása



  Ha tetszik a blogom, iratkozz fel a rendszeres olvasók táborába és a FACEBOOKON is követhetsz!
https://www.facebook.com/BibimoniReceptjei 

Kövessétek az instagram oldalamat, ahol olyan fotókat is megosztok, amelyek a blogba nem fognak bekerülni, mint a fázisfotók és egyéb kulisszatitkok! A receptek a blogban mindig megtalálhatóak, azonos néven, a keresőben könnyen megkereshetőek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...